دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences
  • دانشجویان
  • اساتید
  • کارکنان
  • تفاهم نامه ها
  • خدمات الکترونیک
  • کنگره ها

دفتر روابط عمومی

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۳/۱ | 

مسئول روابط عمومی: سمیه پورمرتضی

شماره داخلی: ۴۳۶۵۱۰۰۰ داخلی ۷۱۹

شرح وظایف:

مهمترین‌ وظیفه‌ روابط عمومی، اطلاع رسانی به جامعه هدف در قبال ظرفیتها، اخبار و خدمات سازمان می باشد. بی‌تردید، این‌ وظیفه‌ در قالب‌ مجموعه‌ای‌ از فعالیتهای‌ ارتباطی‌ صورت‌ می‌گیرد که‌ می‌توان‌ آنها را تحت‌عناوین‌ متنوعی دسته بندی و عملیاتی نمود که شرح وظائف همکاران این حوزه محسوب می گردد:

۱-ارزیابی مستمر وضعیت موجود برای مدیریت ارشد سازمان –  افکار سنجی

  • سنجش‌ افکار عمومی‌ درون‌ سازمانی‌ به‌ منظور بازیابی‌ مسائل‌ و ارائه‌ راه‌کارهای‌ مناسب‌ به‌ مدیریت‌.
  • تهیه‌ گزارشهای‌ تحلیلی‌ ادواری‌ (ماهانه‌/فصلی‌/سالانه‌) از افکار عمومی‌ داخل‌ و خارج‌ از سازمان‌ جهت ‌ارائه‌ به‌ مدیریت‌ ارشد
  • نقد و بررسی‌ بازتاب‌ فعالیتهای‌ سازمان‌ در بین جامعه هدف به ویزه ‌ نخبگان‌، رسانه‌ها و دستگاهها از یکسوو مدیران‌ و کارکنان‌ از سوی‌ دیگر و ارائه‌ گزارش‌ آن‌ به‌ مدیریت‌.
  • طراحی‌ و اجرای‌ نظام‌ گردآوری‌ پیشنهادهای‌ کارکنان‌ به‌ منظور ترغیب‌ کارکنان‌ به‌ مشارکت‌ هرچه‌مؤثرتر در بهبود جریان‌ امور سازمان‌.

۲- ثبت مستمر وقایع و تهیه اخبار  ( متن ، عکس ، فیلم و ... )

  • شناسایی سوژه های مهم و قابل انتشار به نفع سازمان
  • معرفی دوره ای سازمان به منظور آگاهی جامعه
  • تهیه اخبار وقایع و رویدادهای جاری
  • تهیه خبر از اهداف و چشم اندازها و سیاستهای سازمان
  • تهیه خبر از برنامه های سالیانه و روند پیشرفت آن
  • تهیه اخبار از زحمات و تلاشهای مدیران و کارکنان سازمان
  • تهیه خبر از دستاوردهای سازمان
  • تهیه خبر از ظرفیتها و فرصتهای پیش روی سازمان
  • تهیه خبردر جهت معرفی نخبگان ، نوآوران و فرهیختگان سازمان
  • آرشیو کلیه اطلاعات تولید شده
  • تهیه گزارشهای فصلی و سالیانه عملکرد
  • تهیه‌ و تنظیم‌ اطلاعات‌ پایه‌ای‌ از سازمان‌ برای‌ ارائه‌ به‌ مراجعان‌ و میهمانان‌ سازمان‌ به‌ زبانهای‌ مختلف‌.

۳- انتشار اخبار و وقایع مهم سازمان از طریق رسانه ها و ترسیم چهره مطلوب سازمانی

  • سیاستگذاری‌، برنامه‌ریزی‌ و کاربرد شیوه‌ها و برنامه‌های‌ مناسب‌ برای‌ انعکاس‌ اهداف‌، سیاستها، فعالیت‌ها، برنامه‌ها و مواضع‌ سازمان‌ به‌ مخاطبان‌، رسانه‌ها و جامعه‌.
  • تلاش برای انتشار به هنگام (جلوگیری از سوختن اخبار)
  • توسعه وب گاه سازمان –  سایت
  • انتقال کلیه اطلاعات قابل انتشار به سایت سازمان به عنوان مهمترین مرجع یکپارچه اطلاعات سازمانی
  • ارائه کلیه خدمات قابل عرضه در فضای مجازی از طریق سایت به مشتریان
  • پاسخگویی به کلیه مشتریان از طریق سایت وفضای مجازی
  • تبدیل سایت به پنل مدیریتی
  • انتشار اخبار از طریق  رسانه های جمعی اعم از سایتها ، جراید و ...
  • ارسال اخبار به سازمانهای مافوق
  • ارسال اخبار به واحدهای تابعه و تحت امر
  • انتشار گزارشهای فصلی و سالیانه عملکرد
  • اعلان‌ مواضع‌ سازمان‌

۴- تبلیغات و انتشارات و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در مناسبتهای تقویم کشور  و  تقویم سلامت

  • انجام تبلیغات رسانه ای در مناسبتها
  • انجام مصاحبه و تولید خبر در مناسبتها
  • برگزاری مراسم و همایش و .... در مناسبتها
  • مشارکت‌ در برگزاری‌ سمینارها و گردهمایی‌ تخصصی‌ و عمومی‌ سازمان‌.
  • پوشش‌ تبلیغی‌ ساختمانها و فضاهای‌ عمومی‌ سازمان‌ در گرامیداشت‌ ایام‌ و مناسبتهای‌ ویژه‌.
  • تدوین‌ و اجرای‌ طرح‌ جامع‌ تبلیغات‌ برای‌ فضاسازی‌ فرهنگی‌ - تبلیغی‌ در ساختمانها و محوطه‌ها.
  • مدیریت‌ نمایشگاهها (سالانه‌، دایمی‌ و ...) در خارج‌ و داخل‌ سازمان‌.
  • طراحی‌ و تولید هدایای‌ تبلیغاتی‌ برای‌ اهدا به‌ مخاطبان‌ (متناسب‌ با سلایق‌ و علایق‌ قشرها).
  • تهیه‌، تدوین‌ و اجرای‌ تقویم‌ مناسبتها
  • تولید و سفارش‌ ساخت‌ آگهی‌های‌ تلویزیونی‌ و فیلم‌های‌ مورد نیاز برای‌ تبلیغ‌ عملکرد و مستندسازی‌سازمان‌
  • تدوین‌ کتب‌، جزوه‌ها و تهیه‌ مواد انتشاراتی‌ به‌ منظور معرفی‌ سازمان‌.
  • گردآوری‌ و نشر اطلاعات‌ و اخبار و گزارشهای‌ مربوط به‌ سیاستها، فعالیتها، طرحها و برنامه‌ها; باشیوه‌ها و قالبهای‌ مؤثر و مناسب‌.
  • تدوین‌ و انتشار خلاصه‌ عملکرد سالانه‌ سازمان‌ برای‌ ارائه‌ به‌ افکار عمومی‌.
  • انتشار نشریه‌ داخلی‌ و برون‌ سازمانی‌ سازمان‌.

۵- آموزش و توانمند سازی مدیران و کارکنان در خصوص اهمیت خبر و رسانه

۶- توسعه روابط درون و برون سازمانی

  • تدوین‌ "تقویم‌ جامع‌ ارتباطات‌ سازمانی‌"در قالب‌ ملاقاتها و بازدیدهای‌ مسئولان‌ سازمان‌ باشخصیتهای‌ حقیقی‌ و حقوقی‌، کارکنان‌ و اقشار مختلف‌ مردم‌ با هدف‌ تداوم‌ و گسترش‌ اصولی‌ وتلطیف‌ روابط و تنظیم‌ افکار عمومی‌.
  • تدارک‌ تمهیدات‌ و اقدامات‌ لازم‌ برای‌ راهنمایی‌ ارباب‌ رجوع‌ و تسهیل‌ دسترسی‌ به‌ مراکز و مسئولان‌سازمان‌.
  • برنامه‌ریزی‌ و اطلاع‌رسانی‌ به‌ مردم‌ درباره‌ عملکرد سازمان‌ به‌ انگیزه‌ تنویر افکار عمومی‌.
  • تدوین‌ برنامه‌ سالانه‌ مصاحبه‌های‌ مسئولان‌ سازمان‌ با مطبوعات‌، متناسب‌ با اولویتهای‌ سازمانی‌ ونیازهای‌ افکار عمومی‌.

۷- ارتباط با رسانه ها

  • ارسال مستمر اطلاعات رسانه ای به اصحاب رسانه
  •  ایجاد ارتباط احسن‌ با مطبوعات‌، رادیو، تلویزیون‌ و خبرگزاری‌ها و بهره ‌برداری‌ بهینه‌ از آنها برای‌اطلاع‌رسانی‌ به‌ مردم

متصدی سمعی بصری: مهدی نیکبخت

شماره داخلی: ۴۳۶۵۱۰۰۰ داخلی ۱۹۶

شرح وظایف:

  1.  پوشش صدا و تصویر از مراسم ها و همایش ها
  2. تهیه گزارش و خبر پیرامون موضوعات مورد درخواست از سوی ریاست دانشکده و معاونین
  3. راه اندازی سیستم های سمعی و بصری سالن ها و آمفی تئاتر جهت برگزاری مراسم ها
  4. تهیه فیلم، میکس و مونتاژ طبق درخواست های واصله از واحد ها با هماهنگی مسئول روابط عمومی
  5. تهیه آرشیو فیلمها و عکسها
  6. تهیه گزارشات تصویری از پروژه های در دست اجرا
  7. پوشش تبلیغاتی ساختمان ها و فضاهای عمومی
  8. تهیه و به روز رسانی راهنماها


کد امنیتی را در کادر بنویسید    
دفعات مشاهده: 540 بار   |   دفعات چاپ: 15 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر