اخبار دانشکده

  • 1401/12/20 - 10:30
  • - تعداد بازدید: 295
  • - تعداد بازدید کنندگان: 270
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

زهرا امراله مجدآبادی دانشجوی دکترای رشته پرستاری با موفقیت از رساله خود دفاع کرد

عنوان: تبیین فرایند فرزندخواندگی در خانواده های دارای فرزند خوانده: ارایه مدل

12479.mp3 زهرا امراله مجدآبادی دانشجوی دکترای رشته پرستاری با موفقیت از رساله خود دفاع کرد

به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی: زهرا امراله مجدآبادی دانشجوی دکترای پرستاری، پانزدهم اسفند از رساله خود با عنوان تبیین فرایند فرزندخواندگی در خانواده های دارای فرزند خوانده: ارایه مدل دفاع کرد. جلسه دفاع با حضور دکتر سرور پرویزی؛ استاد راهنما برگزار شد.
زهرا امراله مجدآبادی ورودی سال 97 در اسفند 1401 موفق به اخذ دکترای تخصصی در رشته پرستاری شد.

به همین بهانه مصاحبه ای با دکتر مجدآبادی انجام شد:

چقدر به رشته انتخابی تان علاقه داشتید؟

مثل خیلی از افرادی که در رشته پرستاری پذیرفته میشن زمانیکه در این رشته قبول شدم، خیلی علاقه نداشتم اما وقتی وارد بالین شدم و دیدم می تونم کمک بزرگی به بیماران بکنم و دردی از اونها کم کنم، علاقه ام به حرفه پرستاری خیلی بیشتر شد و الان هم با افتخار میگم که پرستارم.

تمرکز اصلی در پژوهش شما چه بوده است؟

پژوهش ما بر موضوع فرزندخواندگی متمرکز بود و در واقع در طی این مطالعه ما به مراحلی که والدین متقاضی فرزندخواندگی طی می کنند و همچنین عوامل دخیل در این فرایند، تحت عنوان بازدارنده ها و تسهیل کننده های فرزندخواندگی و همچنین نتایجی که فرزندخواندگی برای والدین و کودکان فرزندخوانده به همراه دارد، رسیدیم که آگاهی از این نتایج و عوامل برای والدینی که متقاضی فرزندخواندگی و در آغاز این مسیر پر فراز و فرود هستند، میتونه بسیار مفید باشه.

چه مقالاتی از پژوهش شما استخراج شده است؟

از پایان نامه بنده تا کنون دو مقاله استخراج شده که یک مورد آن تحت عنوان "تحلیل مفهوم فرزندخواندگی: مدل هیبرید" در مجله ISI به چاپ رسیده است، علاوه بر آن مقاله تحلیل محتوای عوامل تسهیل کننده و بازدارنده در فرزندخواندگی است که در مرحله سابمیشن هست. همچنین 3 مقاله هم از فعالیت های دوران آموزشی در مقطع دکتری به چاپ رساندم.

چقدر این رشته در زندگی و حوزه ی کاریتان تأثیر داشته است؟

پرستاری به طور بالقوه با صبر و از خودگذشتگی همراهه و من احساس میکنم افرادی هم که تو این حرفه مشغول کار هستند با این ویژگی ها عجین شدن و خودم هم از این قاعده مستثنی نبودم و احساس می کنم با پرستاری صبوری و از خود گذشتگی بیشتری را در زندگی داشتم.

چه توصیه ای برای دانشجویان که در این رشته تحصیل می کنند دارید؟

به دانشجویان پرستاری در هر گرایش و مقطعی توصیه می کنم عشق و علاقه و اخلاق را در تمام مسیر حرفه پرستاری خودشون با خدماتی که به اشکال مختلف به بیماران و مددجویان ارایه می دهند همراه کنند، چرا که پرستاری بدون عشق و اخلاق و از خودگذشتگی واقعا مفهومی نداره.

برنامه شما پس از فارغ التحصیلی؟ 

بعد از فارغ التحصیلی با آموخته های جدید به حوزه آموزش و پژوهش و بالین بر می گردم و سعی می کنم شروعی باشه برای یادگیری های بیشتر و بیشتر در آینده.

سخن آخر؟

اول از همه از خدای مهربانم به خاطر اینکه مثل همیشه به من کمک کرد تا این مسیر سخت را با موفقیت پشت سر بگذارم تشکر می کنم و بعد از آن از استاد محترم راهنما سرکار خانم دکتر پرویزی عزیز و هیات محترم داوری محترم سرکار خانم دکتر سیدفاطمی، سرکار خانم دکتر فراهانی، سرکار خانم دکتر شوقی، سرکار خانم دکتر الحانی و سرکار خانم دکتر سادات حسینی و جناب آقای دکتر فلاحی که با نظرات ارزشمندشون ما رو در مراحل مختلف راهنمایی کردن سپاسگزارم  و همچنین از همه اساتیدی که در طول این سالها از آنها درس های زیادی آموختم صمیمانه تشکر می کنم و برای تک تکشون آرزوی سلامتی و موفقیت دارم. همینطور از هیات رییسه محترم و پرسنل محترم دانشکده که در تمام طول این مسیر زحمات بسیاری برای من کشیدند کمال تشکر را دارم.

  • گروه اخبار : اخبار
  • کد خبر : 12479
:
کلیدواژه ها
خبرنگار

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings