اخبار دانشکده

  • 1401/10/07 - 11:31
  • - تعداد بازدید: 266
  • - تعداد بازدید کنندگان: 251
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

علی عباسی دانشجوی دکترای رشته پرستاری از پایان نامه خود دفاع کرد.

هفتم دیماه سال جاری علی عباسی دانشجوی دکترای رشته پرستاری با موفقیت از رساله خود دفاع کرد.

9464.mp3 علی عباسی دانشجوی دکترای رشته پرستاری از پایان نامه خود دفاع کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی: علی عباسی دانشجوی دکترای پرستاری، از رساله خود با عنوان طراحی و روان‌سنجی ابزار سنجش کرامت حرفه‏ای درک شده پرستاران بالینی دفاع کرد. جلسه دفاع با حضور دکتر آلیس خاچیان؛ استاد راهنما برگزار شد.
دکتر علی عباسی ورودی سال 97 در دی ماه 1401 موفق به اخذ دکترای تخصصی در رشته پرستاری شد.

به همین بهانه مصاحبه ای با دکتر علی عباسی انجام شد:

چقدر به رشته انتخابی تان علاقه داشتید؟

در ابتدای تحصیلات دانشگاهی، شناخت زیادی از این رشته نداشتم، ولی بعد از اینکه وارد این رشته شدم و در بالین مشغول به کار شدم، علاقه ام به حرفه پرستاری بیشتر شد و الان هم افتخار می کنم که عضوی از خانواده بزرگ پرستاری هستم.

تمرکز اصلی در پژوهش شما چه بوده است؟

تمرکز اصلی پژوهش بنده کرامت حرفه ای پرستاران بود. کرامت ارزش، شان و احترامی هست که یک پرستار از حرفه خودش درک می کنه. با توجه به اینکه از ابتدا به موضوعات اخلاقی در پرستاری علاقمند بودم و دوست داشتم در این حیطه (که واقعا در برخی محیط ها کرامت حرفه ای پرستاران حفظ نمی شه) کار کنم و با علاقه ای که به روش ابزارسازی داشتم، مقیاسی رو طراحی کردم که کرامت پرستاران را اندازه گیری کنه، تا بتونم گامی هر چند کوچک، در جهت حفظ کرامت حرفه ای پرستاران بالینی بردارم.

چه مقالاتی از پژوهش شما استخراج شده است؟

با کمک اساتید محترم راهنما و مشاورم تا به امروز ۲ مقاله از این رساله استخراج شد. مقاله اول در ژورنال Nursing Open که یک ژورنال ISI هست چاپ شد و مقاله دوم هم نگارش اون به پایان رسیده و آماده ارسال به ژورنال مورد نظر هست. البته بنده علاوه بر این دو مقاله، پروپوزال هایی رو در حین تحصیل در مقطع دکتری با کمک اساتید محترم اجرا کردم که حاصل اون ۳ مقاله ISI با افیلیشن دانشگاه علوم پزشکی ایران بود، که همگی چاپ شدند.

 چقدر این رشته در زندگی و حوزه ی کاریتان تأثیر داشته است؟

مسلما رشته پرستاری با تمام مزایایی که داره، رشته بسیار سختی هست و پرستار باید بتونه در شرایط سخت و بحرانی، حتی زمانی که خسته است یا آمادگی جسمی و روحی لازم را نداره، به دیگران کمک کنه. پس صبر و تحمل از ویژگی های این رشته است که حس می کنم تو این سال ها تو زندگی ام وجود داشته. از طرفی احساس می کنم این رشته باعث شده تو زندگی ام فردی منظم تر و مسئولیت پذیرتر باشم.

چه توصیه ای برای دانشجویان که در این رشته تحصیل می کنند دارید؟

در وهله اول توصیه می کنم، سعی کنند همیشه رفتارهای اخلاقی و حرفه ای رو سرلوحه کارشون قرار بدن و در مراقبت از بیمارشون در هر شرایطی وجدان بیدار و آگاه داشته باشند. همچنین بعد از اتمام تحصیلات کارشناسی چه زمانی که به عنوان پرستار بالین مشغول به کار میشن و چه زمانی که می خوان ادامه تحصیل در این رشته بدن، همواره با تلاش زیاد و هدفمند در جهت پیشرفت گام بردارند، هیچگاه از کسب دانش تو حرفه شون غافل نشن و سعی کنند در این مسیر از تجربیات اطرافیان استفاده کنند و همواره بهترین باشند.

برنامه شما پس از فارغ التحصیلی؟ 

با توجه به اینکه بنده از سال های قبل عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بودم و افتخار آموزش دانشجویان پرستاری رو داشتم، پس از اتمام مقطع دکتری هم در مسیر آموزش و پژوهش فعالیت خواهم کرد و سعی میکنم همواره الگوی مناسبی برای دانشجویانم باشم.

سخن آخر؟

در پایان لازم میدونم از تمامی اساتید بزرگوارم که موارد بسیاری رو به بنده آموختند، تشکر کنم. همچنین از استاد محترم راهنما سرکار خانم دکتر خاچیان و استاد محترم مشاور جناب آقای دکتر عبادی که زحمات زیادی رو در طی اجرای رساله متحمل شدند، کمال تشکر رو دارم. از هیات محترم داوران که در طول این رساله همواره بنده رو راهنمایی کردند، بسیار سپاسگزارم. از پدر و مادر عزیزم که در طول این سالها، همواره پشتیبانم بودند، تشکر می کنم و دست بوسشان هستم. همچنین از همسر مهربانم و دختران عزیزم که در دوران تحصیل، با تمام سختی ها همواره در کنارم بودند، متشکرم. امیدوارم در سالیان آتی بتوانم آموخته هام رو درخدمت به جامعه، بخصوص دانشجویان رشته پرستاری، به کار بگیرم.

  • گروه اخبار : اخبار
  • کد خبر : 9464
:
کلیدواژه ها
خبرنگار

تصاویر

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings