اخبار دانشکده

  • 1401/04/11 - 10:38
  • - تعداد بازدید: 252
  • - تعداد بازدید کنندگان: 242
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

جلسه هم اندیشی اساتید مشاور تحصیلی دانشکده پرستاری و مامایی با حضور مسئولین دانشگاه

2890.mp3 جلسه هم اندیشی اساتید مشاور تحصیلی دانشکده پرستاری و مامایی با حضور مسئولین دانشگاه

به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی: جلسه هم اندیشی اساتید مشاور تحصیلی دانشکده پرستاری و مامایی با حضور دکتر قاسمی فلاورجانی؛ معاون آموزشی دانشگاه،آقای پیروی؛ رئیس مرکز مشاوره دانشگاه ودکتر دارابیگی؛ کارشناس مسئول نظارت و ارزشیابی امور آموزشی و هیئت رئیسه دانشکده پرستاری و مامایی در روز چهارشنبه هشتم تیرماه برگزار شد.

دکتر قاسمی فلاورجانی هدف از تشکیل جلسه را تقویت و توسعه فرآیند غربالگری و شناسایی دانشجویان دچار افت تحصیلی اعلام کرد و به اهمیت برنامه ریزی هدفمند در جهت ارتقا سلامت روان دانشجویان تاکید داشت.

پیروی با تاکید بر نقش اساتید مشاور در شناسایی دانشجویان در معرض خطر یا آسیب دیده، به لزوم حساس سازی اساتید مشاور جهت از سرگیری فعالیت هسته مشاوره و کمیته مشاوره و پیشرفت تحصیلی اشاره کرد و با تاکید بر نقش سلامت روان و حفظ روحیه و نشاط دانشجویان در جهت پیشرفت تحصیلی، به ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در مرکز مشاوره دانشگاه و استفاده از نرم افزار "حال" جهت مشاوره مجازی اشاره کرد. وی به تفصیل به بررسی عوامل روانی و مخاطرات اجتماعی منجر به افت شاخص های تحصیلی دانشجویان پرداخت.

در ادامه دکتر دارابیگی با تاکید بر نحوه ارتباط مستمر و موثر اساتید مشاور با دانشجویان به توضیح درباره چگونگی شناسایی، غربالگری و ارجاع دانشجویان آسیب دیده پرداخت. همچنین خواهان تشویق دانشجویان از سوی اساتید مشاور جهت تکمیل دو پرسشنامه سبک زندگی و رفتارهای پرهیجان بود.

دکتر اینانلو، معاون دانشجویی فرهنگی دانشکده با اشاره به برنامه های این معاونت در جهت کاهش بی حوصلگی و افزایش انرژی و انگیزه دانشجویان مانند برگزاری جشن، برگزاری دوره های کتابخوانی و نقد و بررسی فیلم های مرتبط با علوم پزشکی، برپایی ایستگاه مطالعه با قراردادن کتابخانه فرهنگی در محیط دانشکده، در نظر گرفتن فضای بازی برای دانشجویان و... به هم راستا بودن فعالیت های این معاونت با اهداف طرح سلامت روان دانشجویان اشاره داشت.

جلسه با پرسش و پاسخ میان اساتید مشاور در زمینه کمیته مشاوره و پیشرفت تحصیلی ادامه داشت.

  • گروه اخبار : اخبار
  • کد خبر : 2890
:
کلیدواژه ها
خبرنگار

تصاویر

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings