کارشناس مسئول فناوری اطلاعات: مهندس نگار یوسف زاده

شماره داخلی: ۴۳۶۵۱۷۱۷

شرح وظایف:

  • نصب، راه اندازی و آموزش نرم افزارهای کاربردی تدوین شده
  • نصب، راه اندازی و آموزش کاربران و کارشناسان برای استفاده از نرم افزارهای پیاده سازی شده
  • شناسایی و تشخیص نیازهای نرم افزاری حوزه از طریق مطالعه سیستماتیک و مستمر و تهیه و تدوین گزارشهای تحلیلی همراه با ارائه راه حلهای اجرایی
  • بررسی و شناسایی مشکلات نرم افزاری و ارجاع بازخورد به مراجع مربوطه
  • ارائه مشاوره برای استفاده بهینه از نرم افزارها
  • بررسی نیازهای نرم افزاری مورد نیاز واحدهای مختلف و ارائه نظارت مشورتی برای خرید یا سفارش خرید آنها
  • بررسی نیازهای سخت افزاری مورد نیاز واحدها و تشخیص و تعیین چگونگی رفع نیازها با استفاده از امکانات موجود و ارائه نظارت کارشناسی برای خرید یا سفارش خرید آنها
  • نیازسنجی نرم افزارهای تحت شبکه حوزه مربوطه و اعلام آنها به مدیریت و ارائه مشاوره های لازم دراین خصوص به مرکز در جهت تهیه ، آماده سازی و ارتقاء نرم افزارهای مورد نیاز
  • تهیه و حفظ و نگهداری مستندات نرم افزارهای خریداری شده به منظور مراقبت و پشتیبانی بهتر از سیستمهای در دست اجراء
  • نظارت بر پشتیبان گیری دوره ای از داده های مهم مربوط به نرم افزارها
  • فراهم سازی بستر مناسب جهت استفاده از منابع نرم افزاری شبکه از قبیل نصب و راه اندازی نرم افزارهای مورد درخواست کاربران با در نظر گرفتن نیاز واقعی آنها جهت جلوگیری ازترافیک نرم افزاری در هر سیستم (قراردادن پکیج نرم افزارها در سرور)
  • تهیه تدوین و اجرای برنامه های آموزشی برای مدیران، کارشناسان و عموم کاربران جهت استفاده بهتر و موثرتر از نظام رایانه ای
  • نصب آنتی ویروس و بروزرسانی دوره ای آن بر روی کامپیوتر کاربران و تهیه لیست از آخرین بروزرسانی آنتی ویروس
  • ارائه راهکار های نوین جهت ارتقاء شبکه
  • راه اندازی سرور های مورد نیاز واحد
  • پشتیبانی در جهت رفع مشکلات احتمالی سرور و تهیه نسخ پشتیبان
  • ارتقاء سرورهای محلی به منظور بهینه سازی ارائه سرویس به کاربران
  • اقدام درجهت اتصال و یا انفصال کامپیوترهای موجود در حوزه، بنا به نیاز و فراهم نمودن مقدمات لازم و انجام تنظیمات مربوطه منطبق بر فرآیندهای موجود
  • برطرف نمودن اشکالات کاربران در استفاده از سرویس های شبکه دانشکده طبق فرآیندهای موجود
  • حفظ امنیت فیزیکی محیط اتاق سرور- دما و دقت در عبور و مرور ها
  • نصب و راه اندازی سخت افزار مورد نیاز کاربران و کارشناسان برای استفاده از نرم افزارهای طراحی شده
  • ارائه خدمات پشتیبانی فنی برای نگهداری و تعمیر تجهیزات و وسایل سخت افزاری به طور مستقیم از خدمات متمرکز و یاخدمات فنی خارج از دانشکده
  • تهیه، نصب و پشتیبانی کلیه تجهیزات فعال و غیرفعال کامپیوتری
  • طراحی و تدوین گردش کار واحد جهت جلوگیری از اتلاف وقت
  • تهیه بر چسب و شناسنامه فنی سخت افزار جهت کلیه سیستم ها و تشکیل پرونده جهت دسترسی سریع
  • سرویس دوره ای سخت افزار حوزه طبق فرآیند مربوطه
  • رفع اشکالات و موارد پیش آمده در هر سیستم و لوازم جانبی و نصب سیستم عامل و درایوها
  • مشارکت در تهیه و تدوین قراردادهای موجود در زمینه های مختلف فناوری اطلاعات
  • شرکت فعال در برنامه های آموزشی مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه
  • آموزش موردی کاربران و تهیه راهنمای آموزشی مورد نیاز
  • انتقال تصمیمات معاونت مربوط به فناوری اطلاعات به حوزه مربوطه
  • انتقال نظرات و نیازها (حسب عملکرد حوزه مربوطه) به معاونت
  • شرکت در جلسات مدیریت فناوری به طور منظم
  • اعلام گزارش خرابی و نقص به شرکت پشتیبان و پی گیری رفع آن از طریق مدیر پشتیبانی شرکت.
  • نیاز سنجی سخت افزار مورد نیاز اتوماسیون و پی گیری آن.
  • پاسخ به مکاتبات اداری در موعد مقرر
  • ارائه گزارشات لازمه و مرتبط در موعد مقرر
  • پایش و ارزشیابی منظم از تمام فعالیتهای مرتبط با IT
Template settings