کارشناس مسئول فناوری اطلاعات: مهندس نگار یوسف زاده
شماره داخلی: ۴۳۶۵۱۷۱۷
شرح وظایف:
- نصب، راه اندازی و آموزش نرم افزارهای کاربردی تدوین شده
- نصب، راه اندازی و آموزش کاربران و کارشناسان برای استفاده از نرم افزارهای پیاده سازی شده
- شناسایی و تشخیص نیازهای نرم افزاری حوزه از طریق مطالعه سیستماتیک و مستمر و تهیه و تدوین گزارشهای تحلیلی همراه با ارائه راه حلهای اجرایی
- بررسی و شناسایی مشکلات نرم افزاری و ارجاع بازخورد به مراجع مربوطه
- ارائه مشاوره برای استفاده بهینه از نرم افزارها
- بررسی نیازهای نرم افزاری مورد نیاز واحدهای مختلف و ارائه نظارت مشورتی برای خرید یا سفارش خرید آنها
- بررسی نیازهای سخت افزاری مورد نیاز واحدها و تشخیص و تعیین چگونگی رفع نیازها با استفاده از امکانات موجود و ارائه نظارت کارشناسی برای خرید یا سفارش خرید آنها
- نیازسنجی نرم افزارهای تحت شبکه حوزه مربوطه و اعلام آنها به مدیریت و ارائه مشاوره های لازم دراین خصوص به مرکز در جهت تهیه ، آماده سازی و ارتقاء نرم افزارهای مورد نیاز
- تهیه و حفظ و نگهداری مستندات نرم افزارهای خریداری شده به منظور مراقبت و پشتیبانی بهتر از سیستمهای در دست اجراء
- نظارت بر پشتیبان گیری دوره ای از داده های مهم مربوط به نرم افزارها
- فراهم سازی بستر مناسب جهت استفاده از منابع نرم افزاری شبکه از قبیل نصب و راه اندازی نرم افزارهای مورد درخواست کاربران با در نظر گرفتن نیاز واقعی آنها جهت جلوگیری ازترافیک نرم افزاری در هر سیستم (قراردادن پکیج نرم افزارها در سرور)
- تهیه تدوین و اجرای برنامه های آموزشی برای مدیران، کارشناسان و عموم کاربران جهت استفاده بهتر و موثرتر از نظام رایانه ای
- نصب آنتی ویروس و بروزرسانی دوره ای آن بر روی کامپیوتر کاربران و تهیه لیست از آخرین بروزرسانی آنتی ویروس
- ارائه راهکار های نوین جهت ارتقاء شبکه
- راه اندازی سرور های مورد نیاز واحد
- پشتیبانی در جهت رفع مشکلات احتمالی سرور و تهیه نسخ پشتیبان
- ارتقاء سرورهای محلی به منظور بهینه سازی ارائه سرویس به کاربران
- اقدام درجهت اتصال و یا انفصال کامپیوترهای موجود در حوزه، بنا به نیاز و فراهم نمودن مقدمات لازم و انجام تنظیمات مربوطه منطبق بر فرآیندهای موجود
- برطرف نمودن اشکالات کاربران در استفاده از سرویس های شبکه دانشکده طبق فرآیندهای موجود
- حفظ امنیت فیزیکی محیط اتاق سرور- دما و دقت در عبور و مرور ها
- نصب و راه اندازی سخت افزار مورد نیاز کاربران و کارشناسان برای استفاده از نرم افزارهای طراحی شده
- ارائه خدمات پشتیبانی فنی برای نگهداری و تعمیر تجهیزات و وسایل سخت افزاری به طور مستقیم از خدمات متمرکز و یاخدمات فنی خارج از دانشکده
- تهیه، نصب و پشتیبانی کلیه تجهیزات فعال و غیرفعال کامپیوتری
- طراحی و تدوین گردش کار واحد جهت جلوگیری از اتلاف وقت
- تهیه بر چسب و شناسنامه فنی سخت افزار جهت کلیه سیستم ها و تشکیل پرونده جهت دسترسی سریع
- سرویس دوره ای سخت افزار حوزه طبق فرآیند مربوطه
- رفع اشکالات و موارد پیش آمده در هر سیستم و لوازم جانبی و نصب سیستم عامل و درایوها
- مشارکت در تهیه و تدوین قراردادهای موجود در زمینه های مختلف فناوری اطلاعات
- شرکت فعال در برنامه های آموزشی مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه
- آموزش موردی کاربران و تهیه راهنمای آموزشی مورد نیاز
- انتقال تصمیمات معاونت مربوط به فناوری اطلاعات به حوزه مربوطه
- انتقال نظرات و نیازها (حسب عملکرد حوزه مربوطه) به معاونت
- شرکت در جلسات مدیریت فناوری به طور منظم
- اعلام گزارش خرابی و نقص به شرکت پشتیبان و پی گیری رفع آن از طریق مدیر پشتیبانی شرکت.
- نیاز سنجی سخت افزار مورد نیاز اتوماسیون و پی گیری آن.
- پاسخ به مکاتبات اداری در موعد مقرر
- ارائه گزارشات لازمه و مرتبط در موعد مقرر
- پایش و ارزشیابی منظم از تمام فعالیتهای مرتبط با IT