اخبار دانشکده

  • 1401/12/24 - 08:05
  • - تعداد بازدید: 345
  • - تعداد بازدید کنندگان: 326
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

سحر کیوانلو شهرستانکی دانشجوی دکترای رشته پرستاری با موفقیت از رساله خود دفاع کرد

عنوان: تبیین الگوی مراقبت ایمن از بیمار در منزل

12638.mp3 سحر کیوانلو شهرستانکی دانشجوی دکترای رشته پرستاری با موفقیت از رساله خود دفاع کرد

به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی: سحر کیوانلو شهرستانکی دانشجوی دکترای پرستاری، پانزدهم اسفند از رساله خود با عنوان تبیین الگوی مراقبت ایمن از بیمار در منزل دفاع کرد. جلسه دفاع با حضور دکتر طاهره نجفی قزلجه و دکتر منصوره اشقلی فراهانی؛ اساتید راهنما برگزار شد.
سحر کیوانلو شهرستانکی ورودی سال 97 در اسفند 1401 موفق به اخذ دکترای تخصصی در رشته پرستاری شد.

به همین بهانه مصاحبه ای با دکتر کیوانلو انجام شد:

چقدر به رشته انتخابی تان علاقه داشتید؟
در زمان انتخاب رشته آشنایی کاملی از پرستاری نداشتم اما به تدریج با ورود به بالین و انجام وظایف به عنوان یک پرستار به این رشته علاقه مند شدم. چرا که هدف اصلی پرستاری کمک به انسان‌ها برای حفظ و بازگرداندن سلامت و همین‌طور کاهش رنج ناشی از بیماری‌ها و ناتوانی هاست. زمانی که امکان کمک به دیگران برایم فراهم می شود حس مفید بودن و ارزشمندی در من به وجود می‌آید.

تمرکز اصلی در پژوهش شما چه بوده است؟
هدف پژوهش من تبیین الگوی مراقبت ایمن از بیمار در منزل با تمرکز بر سالمندان دارای بیماری مزمن بود. از آنجایی که یکی از حقوق اصلی تمام انسان‌ها، حق ایمن بودن از خطرها و آسیب‌ها حین دریافت خدمات سلامت از جمله خدمات مراقبت در منزل است حفظ ایمنی بیماران در مراقبت در منزل از جملۀ مشکلات بهداشتی در دنیاست که به نسبت سایر مراقبت ­ها از جمله مراقبت در بیمارستان­ ها، توجه کمتری به آن شده­ است. تهدید ایمنی بیمار در مراقبت در منزل خصوصا در بین  سالمندان دارای بیماری مزمن به دلیل عوامل تهدید کننده­ ی ایمنی امری اجتناب‌ناپذیر و شایع است. به این علت یکی از اولین اهداف اصلی ما در این پژوهش،بررسی چند جانبه الگوی مراقبت ایمن از بیماران سالمند دارای بیماری مزمن در منزل بود.

چه مقالاتی از پژوهش شما استخراج شده است؟
من سه مقاله مستخرج از رساله داشتم. که یک مقاله در مجله پذیرش و چاپ شد و دو مقاله دیگر در مرحله داوری هستند. دو مقاله  دیگر هم در دوران آموزشی داشتم که به چاپ رسیده اند و به همین علت خود را مدیون اساتید بزرگوار می دانم .

چقدر این رشته در زندگی و حوزه ی کاریتان تأثیر داشته است؟
پرستاری در زندگی شخصی من بسیار تاثیر داشته و دارد. حضور من در حرفه پرستاری در مدیریت شرایط مختلف در زندگی شخصی بسیار کمک کننده بوده است. همچنین پرستاری به من صبوری و عشق به هم نوعان را یاد داد.

چه توصیه ای برای دانشجویان که در این رشته تحصیل می کنند دارید؟
به دانشجویان توصیه می کنم برای پرستار خوب و حرفه ای بودن علاقه، وظیفه شناسی و یادگیری مداوم را در تمام مسیر حرفه ­ای خود همراه کنند، و هیچ گاه از این اهداف دست برندارند.

برنامه شما پس از فارغ التحصیلی؟
انشااله ادامه ­ی پذیرش مقالات را دنبال خواهم نمود و امیدوارم بتوانم با انجام تحقیقات مفید برای ارتقای دانش، نگرش و عملکرد دانشجویان و همکاران پرستارم تلاش کنم. همچنین انجام تعهدات قانونی را پیگیری می‌کنم.

سخن آخر؟
من از خداوند شاکر هستم که افتخار شاگردی اساتید بزرگی چون سرکار خانم دکتر نجفی، سرکار خانم دکتر فراهانی، سرکار خانم دکتر رفیعی، سرکار خانم دکتر اسکوئی، سرکار خانم دکتر صالحی، سرکار خانم دکتر مختاری، سرکار خانم دکتر رسولی و  جناب آقای دکترپیروی رو به من داد. همچنین  درآخر امیدوارم تونسته باشم به عنوان یک فرد مفید به جامعه خدمت کنم.

  • گروه اخبار : اخبار
  • کد خبر : 12638
:
کلیدواژه ها
خبرنگار

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings