گروه آموزشی مامایی و بهداشت باروری
دکتر مریم کشاورز keshavarz.m@iums.ac.ir |
دکتر منصوره جمشیدی منش Jamshidimanesh.m@iums.ac.ir |
دکتر لیلا امینی Amini.l@iums.ac.ir |
دکتر سیده بتول حسن پورازغدی hasanpoorbatool@yahoo.com |
دکتر لیلا امیری فراهانی )مدیر گروه( l.amirifarahani@gmail.com |
لیلا نیسانی سامانی enreisani@yahoo.com |
دکتر ناهید اکبری akbari1420@gmail.com |
دکتر هما صادقی اول شهر sadeghi.h@iums.ac.ir |
دکتر الهه صادقی صاحب زاد Sadeghi.se22@gmail.com |
دکتر بهار مرشد بهبهانی
|
مریم فسنقری
|
|
در حیطه آموزش
- با برنامه ریزی دقیق دروس تئوری و بالین جهت کسب رضایت دانشجویان همراه با ارتقای کیفیت آموزشی ایشان از اساتید کارآمد و متخصص حاضر در گروه در واحدهای درسی دعوت نمود.
- از اساتید زبده و کارآمد بین دانشگاهی در رشته های مربوطه تا حد امکان دعوت به عمل آید تا در کاهش بار مالی دانشگاه برای استفاده از نیروی حق التدریس سهیم بود.
- از فضاها و امکانات آموزشی و پژوهشی دیگر دانشکده های وابسته به دانشگاه در حد امکان استفاده گردد.
- تربیت و آموزش قابل ملاحظه در واحد بین الملل مانند طرح جنوب- جنوب با درنظر گرفتن رضایت دانشجویان خارجی همراه با ارتقای کیفیت به منظور شهرت دانشگاه و الگو قرار گرفتن در بین دانشگاه های کشور باشد.
- اساتید گروه بهداشت باروری در امور پژوهش و تحقیق در زمینه هسته های پژوهشی ایشان با لحاظ کردن اولویت های جامعه و نیاز های زنان و دختران کشور به شکل منسجم به منظور انجام پایان نامه های دانشجویان ارشد معرفی گردند و همچنین سعی در تقویت و افزایش انگیزه دانشجویان برای شرکت در کمیته تحقیقات دانشجویی با توجه به دسترسی و در اختیار قرار داشتن منابع کتابخانه ای و پایگاه های الکترونیکی گردد.
- برنامه ریزی مدبرانه به منظور عدم تداخل زمانی و مکانی با وجود تعداد کثیر دانشجو و کمبود فضای آموزش و همچنین پیش بینی تعداد دانشجویان متناسب با امکانات دانشگاهی در گزارشات سالیانه به وزارت خانه برای ظرفیت پذیرش در سال های آتی و عدم پذیرش مهمان شدن و انتقالی دانشجویان از دانشگاه های دیگر شهرستان تا حد امکان
- رشد و توسعه تحصیلات تکمیلی در بهداشت باروری و اخذ مجوز پذیرش دانشجو در مقطع PhD
- به منظور یکپارچگی و ارتقای سطح آموزش، آشناکردن اساتید و مربیان حق التدریس با محیط بالین، نحوه ارزیابی دانشجویان و حضور به موقع دانشجو در محیط آموزش همراه با نظارت و کنترل بر نحوه آموزش ایشان
در حیطه آموزش
- ارتقای مهارت اساتید و دانشجویان در استفاده از آموزش های مجازی و سیستم LMS در اداره کلاس ها و همچنین استفاده از امکانات SKIL LAP جهت آموزش و آماده سازی دانشجویان مامایی و تقویت مهارت های ایشان قبل از ورود به بالین
- انجام فعالیت ها به منظور افزایش شایستگی و توانمند سازی اعضاء هیئت علمی در زمینه های آموزشی (نظری و بالینی) و پژوهشی و بالا بردن کیفیت اثر بخشی ایشان به شرح ذیل؛
- شرکت در کارگاه های آموزشی و دوره های بازآموزی اعضای هیئت علمی (حداقل یک مورد در طول ترم تحصیلی)
- برگزاری جلسات ژورنال کلاب ماهیانه ( حداقل یک موضوع در یک جلسه ژورنال کلاب توسط هر عضو هیئت علمی)
- فرصت های مطالعاتی در صورت امکان
- گزارش شرکت در کنگره های ملی و بین المللی
- توسعه فعالیت های فرهنگی به منظور بستر سازی اعتقادی، فرهنگی، و اجتماعی دانشجویان و اعضاء هیئت علمی
- تقویت آموزش دانشجویان در امور اخلاق حرفه ای
- تشویق دانشجویان به امر شرکت در کارگاه ها به منظور تقویت و آشنایی بیشتر برای جستجوی جامع در پایگاه های الکترونیکی قابل دسترس، شرکت در کلاس های آموزشی برای یادگیری محاسبات آماری و رفرنس نویسی در ابتدای انجام پایان نامه
- مشارکت در امر پژوهش ها در زمینه سلامت باروری و مامایی با مراکز تحقیقاتی و دانشگاه های علوم پزشکی کشور
- تقویت آموزش دانشجویان در امور اخلاق در پژوهش
- ارتقای انگیزه و کاهش نگرانی دانشجویان در امر اشتغال و بازار کار با برقرای ارتباط با دانش آموختگان موفق و ارائه راهکارها از سوی آنها در انتخاب مناسب شغل در رشته مربوطه
- ارتباط با دانشگاه های علوم پزشکی کشور به منظور ارائه راهبردها در کاهش چالش های موجود در رشته بهداشت باروری و مشاوره در مامایی